Kontakt
Jak dojechać
55 Somers Rd, Rugby
Warwickshire, CV22 7DG
Tel: 07735 520 173
Zobacz jak dojechać →
GODZINY OTWARCIA:
Poniedziałek 9:00-18:00
Wtorek 9:00-18:00
Środa 9:00-18:00
Czwartek 9:00-18:00
Piątek 9:00-18:00
Sobota 9:00-16:00
Niedziela Zamknięte
Opony w Rugby – Usługi z zakresu Opon
- wymieniamy opony
- sprzedajemy opony różnych producentów
- wyważamy koła
- naprawiamy koła
Więcej informacji o Oponach
Opony w zależności od pory roku dzielimy na:
- opony letnie
- opony całoroczne
- opony zimowe
Opony z zależności od zastosowania dzielimy na:
- opony do samochodów osobowych
- opony do samochodów dostawczych
- opony do samochodów terenowych (4X4)
- opony do samochodów ciężarowych i autobusów
Cechy (wymagania) opon:
- bardzo dobra przyczepność
- bardzo dobra kierowalność
- niskie opory toczenia
- cichobieżność
- bardzo dobre odprowadzanie wody (odporność na zjawisko aquaplaningu)
- duża trwałość bieżnika
- równomierne zużywanie się bieżnika
- wysoki komfort jazdy
- krótka droga hamowania
FUNKCJE OPONY
- przenoszenie obciążenia pionowego
- zapewnienie tłumienia nierówności drogi
- przenoszenie momentu napędowego i hamującego
- generowanie siły bocznej przy skręcie
- zapewnienie dobrej przyczepności do drogi
- zapewnienie stabilności wymiarowej
- zapewnienie wystarczającego przebiegu
- zapewnienie dobrej kierowalności pojazdu
- pochłanianie jak najmniejszej mocy
- generowanie jak najmniejszego hałasu i drgań
- trwałość i bezpieczeństwo
Ciśnienie powietrza w oponie
Nośność opony i dopuszczalna prędkość obowiązują tylko w przypadku napompowania opon na zimno do normalnego ciśnienia.
Istotne jest zatem przestrzeganie zaleceń producenta opon dotyczących ciśnienia powietrza w oponie, a ciśnienie powinno być dostosowane do rzeczywistego obciążenia osi pojazdu.
Zbyt wysokie lub zbyt niskie ciśnienie powietrza w oponie nie tylko powoduje nieregularne zużycie bieżnika, ale również prowadzi do przedwczesnego zniszczenia opony.
Ciśnienie powietrza w oponie podczas eksploatacji pojazdu powinno być sprawdzone „na zimno” regularnie, co dwa tygodnie-szczególnie przed dłuższymi podróżami.
Po jeździe opony powinny zostać pozostawione na 2 do 3 godzin w celu schłodzenia ich do temperatury otoczenia. Nie wolno upuszczać powietrza z „gorącej” opony.
Zalecane ciśnienie powietrza w oponach pojazdu lub danej osi powinno być oznaczone za pomocą naklejki na odpowiednim błotniku.
Przyczyny istotnych różnic ciśnień pomiędzy poszczególnymi oponami (+/- 15% i więcej) należy zbadać przy najbliższej sposobności.
Manometry do pomiaru ciśnienia w oponie powinny być regularnie sprawdzane za pomocą manometru wzorcowego i dostrajanie w razie potrzeby.
Wzrost ciśnienia powietrza w oponie „gorącej” wynoszący 25-30% w stosunku do opony „zimnej” wskazuje, że opona jest poważnie wyeksploatowana z powodu nadmiernego ugięcia i że nieuchronne jest rozwarstwienie opony (wzrost o 30% odpowiada temperaturze opony o ok. 100%).
Aby uniknąć korozji obręczy i ewentualnej penetracji wilgoci do wewnątrz opony zbiornik kompresora powinien być regularnie opróżniany.
Nieregularnego lub nierównomiernego schematu zużycia opony zwykle nie można poprawić poprzez zmianę ciśnienia powietrza w oponie. Ponadto wymagany spadek lub wzrost ciśnienia w oponie ma duże znaczenie w odniesieniu do innych własności eksploatacyjnych.
Gdy w oponach jest zbyt niskie ciśnienie:
- nierówne, szybkie zużycie krawędzi bieżnika
- tendencja do przyspieszonego zużycia stopki opony
- ryzyko rozwulkanizowania się gumy i rozwarstwienia opony
- rozwarstwienie opony w obszarze stopki
- intensywne tarcie opony o obręcz
- złe prowadzenie pojazdu – niestabilność podczas jazdy na wprost, opóźnienie reakcji na ruchy kierownicą, zwiększone boczne kołysanie
Gdy w oponach jest zbyt wysokie ciśnienie
- szybkie zużycie środkowego pasa bieżnika
- zmniejszona odporność na penetrację przez ostre przedmioty i na uderzenia
- zmniejszony komfort jazdy
- zwiększone zużycie innych układów pojazdu (zużycie elementów zawieszenia, pęknięcie zgrzein, resorów, itp.)
- większe ryzyko uszkodzenia ładunku