Kontakt
Jak dojechać
55 Somers Rd, Rugby
Warwickshire, CV22 7DG
Tel: 07735 520 173
Zobacz jak dojechać →
GODZINY OTWARCIA:
Poniedziałek 9:00-18:00
Wtorek 9:00-18:00
Środa 9:00-18:00
Czwartek 9:00-18:00
Piątek 9:00-18:00
Sobota 9:00-16:00
Niedziela Zamknięte
Geometria Kół- 3D Truck Alignment
- sprawdzamy geometrię
- ustawiamy zbieżności
- ustawiamy kąty
- ustawiamy pełną geometrię
Jednym z elementów wpływającym na niesprawność jest również geometria układu zawieszenia. Kąty geometrii zawieszenia to:
- „zbieżność” kół która wpływa na: zużycie opon, nadmierne zużycie elementów łożyskujących koła, pogorszenie stabilności jazdy
- pochylenie i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy które wpływa na: możliwość zachowania nadanego kierunku jazdy i łatwości w prowadzeniu samochodu
- pochylenie koła które wpływa na zachowanie toru jazdy w szczególności podczas pokonywania zakrętów
Przeglądu stanu elementów zawieszenia, w tym również kątów geometrii należy dokonywać przy każdym przeglądzie wiosennym/jesiennym, lub co 15 – 20.000 mil.
Zawieszenie samochodu jest to układ elementów sprężystych łączących koła jezdne, osie lub mosty napędowe z ramą lub wprost z nadwoziem samochodu.
Zadanie zawieszenia polega przede wszystkim na tłumieniu wstrząsów nadwozia wywołanych toczeniem się kół jezdnych samochodu po nierównościach nawierzchni oraz łagodzenie wszelkiego rodzaju drgań występujących podczas ruchu pojazdu.
Zawieszenie zapewnia komfort jazdy, bezpieczeństwo oraz ogranicza zużycie elementów pojazdu zwiększając jego trwałość. Zawieszenia pod względem konstrukcyjnym można podzielić:
- sztywne – oba koła jezdne osadzone są na wspólnej sztywnej osi związanej z ramą lub nadwoziem samochodu poprzez elementy sprężyste. Zmiana położenia jednego koła np. w razie najechania na nierówność nawierzchni drogi powoduje odpowiednią zmianę położenia drugiego koła
- niezależne – każde z kół jest indywidualnie utrzymywane w właściwym położeniu wzgl. ramy lub nadwozia samochodu poprzez sztywne elementy z przegubami lub elementy sprężyste. Dzięki temu wychylenie jednego koła nie powoduje bezpośrednio zmiany położenia koła tej samej osi