Kontakt
Jak dojechać
55 Somers Rd, Rugby
Warwickshire, CV22 7DG
Tel: 07735 520 173
Zobacz jak dojechać →
GODZINY OTWARCIA:
Poniedziałek 9:00-18:00
Wtorek 9:00-18:00
Środa 9:00-18:00
Czwartek 9:00-18:00
Piątek 9:00-18:00
Sobota 9:00-16:00
Niedziela Zamknięte
- Wymiana oleju silnikowego
- DPF – Filtr Cząstek Stałych
- Poziom płynu spryskiwaczy
- Poziom i jakość płynu chłodzącego
- Poziom i jakość płynu hamulcowego
- Poziom płynu wspomagania
- Poziom elektrolitu i zamocowanie akumulatora
- Paski klinowe
- Filtr powietrza
- Szczelność układu smarowania
- Szczelność skrzyni biegów
- Szczelność układu chłodzenia
- Szczelność układu hamulcowego
- Szczelność i zamocowanie układu wydechowego
- Osłony gumowe przegubów
- Osłony gumowe przekładni
- Elastyczne przewody hamulcowe
- Oświetlenie zewnętrzne
- Pióra wycieraczek
- Stan opon
- Ciśnienie powietrza w kołach
- Zawieszenie przednie
- Zawieszenie tylne
- Szczelność i zamocowanie amortyzatorów przednich
- Szczelność i zamocowanie amortyzatorów tylnych
- Poduszki silnika
- Poduszki skrzyni biegów
- Świece iskrowe
- Przewody wysokiego napięcia (ocena wizualna)
- Łożyska kół przednich
- Łożyska kół tylnych
- Klocki i tarcze hamulcowe przednie
- Klocki i tarcze hamulcowe tylne
- Bębny, szczęki i cylinderki hamulcowe
- Poziom oleju w skrzyni biegów
- Poziom oleju w mech. Różnicowym
- Luz przekładni kierowniczej
- Smarowanie zawiasów drzwi
- Sprawdzenie koła zapasowego
- Szczelność układu paliwowego
- Filtr kabinowy
Układ wydechowy nieprawidłowo dobrany do oporów przepływu, pojemności, zasad pracy i mocy silnika, może przyczynić się do osłabienia osiągów jednostki napędowej. To z kolei skutkować może zmniejszoną mocą i momentem obrotowy silnika przy jednoczesnym podwyższonym zużyciu paliwa, a w skrajnym przypadku doprowadzić może do przegrzania silnika, skrócenie jego żywotności i konieczności remontu.
- wymiana tłumika środkowego
- wymiana tłumika końcowego
- wymiana katalizatora
- DFP – Filtr Cząstek Stałych
Skrzynia biegów
W nowoczesnych samochodach występują dwa rodzaje skrzyni biegów – ręczna i automatyczna. W obsłudze ręcznej skrzyni biegów niezbędne są następujące elementy: sprzęgło, pedał sprzęgła oraz dźwignia zmiany biegów. Sprzęgło odpowiedzialne jest za przeniesienie mocy z silnika do skrzyni biegów. Dokonuje się tego za pomocą tarczy sprzęgła, której powierzchnia wykonana jest z materiału użytego również w okładzinie szczęk hamulcowych. W miarę upływu czasu powierzchnie tarczy sprzęgła zużywają się – dlatego tarczę należy regularnie wymieniać.
Zużycie sprzęgła zależy od wielu czynników. Zużyte sprzęgło możemy rozpoznać, kiedy:
- występują trudności ze zmianą biegów lub wrzuceniem na tzw. „luz”
- wzrastają obroty silnika, ale prędkość się nie zmienia
- trudno jest wjechać na wzniesienie
- w środku samochodu czuć swąd spalenizny
Wymiana filtra nie jest już konieczna. Dla klienta oznacza to obniżenie kosztów, a zarazem zwiększenie jego zadowolenia. Preparat czyszczący zostaje bezpośrednio wtryśnięty przez dostępne otwory na filtr cząstek stałych. Tam rozpuszcza nagromadzoną sadzę, która następnie zostaje spalona w ramach programu regenerującego ręcznie uruchomionego w samochodzie.
Jeśli samochody jeżdżące na dieslu poruszają się głównie na krótkich odcinkach, filtr cząstek stałych w układzie wydechowym nigdy nie jest lub rzadko bywa wystarczająco ciepły, aby móc spalać zgromadzone tam cząstki sadzy.
Skutek: filtr cząstek stałych zatyka się.
W takim przypadku automatycznie włącza się pogram regeneracyjny, podczas którego wtryskiwana jest większa ilość paliwa, aby wytworzyć wyższą temperaturę. Jednak podczas określonej pracy silnika, jak np. w ruchu miejskim lub przy długich korkach, regeneracja nie jest możliwa.
Nowoczesne zawieszenie i układ kierowniczy składają się z wielu elementów, które powinny być okresowo sprawdzane. Uszkodzone amortyzatory, resory, tulejki, sworznie, wahacze lub inna część układu kierowniczego i zawieszenia mogą utrudnić panowanie nad pojazdem, nierówne zużycie opony, stukające odgłosy, nieefektywne hamowanie i niewygodne prowadzenie, co z kolei może doprowadzić do całkowitej utraty kontroli nad pojazdem.
Szyby samochodowe, wymiana.
Precyzja wykonania, solidność, terminowość usług oraz profesjonalizm połączony z doświadczeniem, to zdecydowane atuty naszej firmy. Świadczymy usługi z zakresu naprawy, regeneracji oraz wymiany szyb w różnego rodzaju pojazdach.
KlimatyzacjaKlimatyzacja w samochodzie jest urządzeniem, którego zadaniem jest poprawienie komfortu podróżowania. Poza funkcją schładzania rozgrzanego wnętrza samochodu, istotnym działaniem jest przyśpieszenie procesu odparowywania szyb w samochodzie.[/span][span n=6]
Pomoc drogowa – autoholowanie aut. Dysponujemy lawetą do transportu aut. Przewozimy auta na terenie UK i za granicą.
Wymiana OlejuPomożemy Ci dobrać najlepszy olej dla twojego samochodu a następnie sprawnie go wymienimy. Podczas wymiany oleju w ramach bezpłatnego przeglądu sprawdzimy:
- poziom i temperaturę zamarzania płynu chłodzącego
- poziom i jakość płynu hamulcowego
- szczelność silnika
- filtr powietrza
- pióra wycieraczek
Testery usterek, zwane popularnie komputerami diagnostycznymi, stają się powszechnym wyposażeniem warsztatów samochodowych wszelkiego rodzaju. Nie ma od tego ucieczki – współczesne samochody wprost nafaszerowane są sterownikami elektronicznymi. Większość robót wymaga ich diagnozowania i dotyczy to zarówno prac przy układzie zasilania silnika czy układzie hamulcowym, jak i klasycznych napraw mechanicznych.
W razie wykrycia nieprawidłowości na desce rozdzielczej auta zapala się lampka sygnalizująca konieczność jak najszybszego odwiedzenia stacji serwisowej.
Sprawdź / Wymień OponyOpony mają duży wpływ na bezpieczeństwo jazdy, gdyż tylko one bezpośrednio stykają się z podłożem. Warto zadbać, aby były odpowiednio napompowane i wyważone, a bieżnik nie był płytszy niż 1,6 mm.
„Łysa” opona gorzej trzyma się jezdni, wydłuża się jej droga hamowania, oraz wzrasta ryzyko poślizgu na mokrej nawierzchni.
- wymiany opon
- sprzedaż opon różnych producentów
- wyważanie kół
- naprawa opon
Sprawdzaj na wiosnę i przed zimą:
- Akumulator
- Amortyzatory
- Filtr kabinowy
- Filtr paliwa
- Filtr powietrza
- Hamulce
- Łożyska kół
- Olej silnikowy i filtr oleju
- Oświetlenie
- Paski klinowe
- Płyn spryskiwacza do szyb
- Płyny hamulcowy i chłodzenia
- Przewody gumowe
- Przewody wysokiego napięcia
- Stan opon i ciśnienie
- Świece zapłonowe
- Układ kierowniczy i zawieszenie
- Układ wydechowy
- Wycieraczki
- Wymiana elementów zawieszenia
Jeżeli podczas jazdy po nierównej drodze słychać stukanie, najprawdopodobniej jest to oznaka wyrobionych elementów układu kierowniczego lub zawieszenia. Z uwagi na Twoje bezpieczeństwo i komfort jazdy, powinny one natychmiast zostać wymienione na nowe. Przynajmniej raz w roku sprawdzaj stan amortyzatorów.
Amortyzatory zużyte w 50% powodują, że już przy prędkości 50 km na godzinę droga hamowania wydłuża się o 2 metry. Przy mokrej nawierzchni i zużytych amortyzatorach możesz wpaść w poślizg już przy prędkości 81 km/godz. Hałas dochodzący z koła samochodu może być oznaką zużycia łożyska. Zużyte łożysko należy natychmiast wymienić.
Dalsze jego użytkowanie doprowadzi do uszkodzenia koła, a w skrajnych sytuacjach do jego zablokowania, co może być przyczyną wypadku drogowego.
- wymiana amortyzatora
- wymiana łożyska przedniego i tylnego
- wymiana osłony gumowej przegubu
- wymiana końcówki sworznia
- wymiana tulei wahacza
- komputerowy test amortyzatorów
Geometria kół
Badanie geometrii kół, czy wykonywanie pełnej kontroli kątów zawieszenia kół nie jest obowiązkowe. Ale wyważanie kół także, a każdy kto tego nie zrobił po zmianie opon na letnie wie, że jest to co najmniej nierozważne. I nie chodzi tylko o komfort jazdy i trzęsącą się przy wyższych prędkościach kierownicę. Ważne jest bezpieczeństwo i ekonomia jazdy.
Źle ustawiona geometria kół wpływa nie tylko na komfort, ale przede wszystkim na bezpieczeństwo jazdy. Warto przynajmniej raz w roku zlecić pełną kontrolę kół i zawieszenia.
- sprawdzanie geometrii
- ustawianie zbieżności
- ustawianie kątków
- ustawianie pełnej geometrii
Producenci samochodów zalecają ponowne napełnienie systemu klimatyzacji co 2 lata, jednak zwykle nie uwzględnia się tego w trakcie zwykłego harmonogramu przeglądu technicznego.
Około 10-15% systemów klimatyzacji samochodowej ma wyciek czynnika chłodniczego co roku, co oznacza, że jeśli pojazd ma więcej niż 2 lata wymaga ponownego napełnienia układu.
- napełnianie układu klimatyzacji
- sprawdzanie szczelności układu
- dezynfekcja układu klimatyzacji
- wymiana filtra kabinowego (przeciwpyłowego)
Systematycznie kontroluj stan hamulców i pamiętaj, że minimalna grubość klocka hamulcowego nie może być mniejsza niż 2 mm. Przegrzane, zbyt cienkie lub nierówne tarcze hamulcowe należy natychmiast wymienić na nowe.
Przy każdej wymianie tarcz należy koniecznie wymienić klocki hamulcowe.
- wymiana klocków
- wymiana tarcz
- wymiana szczęk hamulcowych
- wymiana cylinderków
- czyszczenie klocków hamulcowych
- czyszczenie szczęk hamulcowych